Centrummanagement

Welkom!! Leuk dat u er bent... U zou ParkTrust wellicht kennen van de bedrijventerreinen, maar wist u is dat wij ons ook richten op Winkelgebieden en haar ondernemers?

ParkTrust Centrummanagement richt zich op alle facetten van veiligheid en dienstverlening ten behoeve van ondernemers en haar bezoekers op bedrijventerreinen en winkelgebieden door heel Nederland. Doelstelling is om voor overheden, eigenaren, stichtingen en/of voor individuele gebruikers een meerwaarde te creëren en te ontzorgen.

De Centrummanager

Eén aanspreekpunt voor de ondernemers en stakeholders van het winkelgebied. De Centrummanager draagt zorg voor goede communicatie in het winkelgebied, niet alleen tussen ondernemers onderling, maar ook met vastgoedeigenaren en de gemeente.

Bij een Centrummanager liggen verschillende aandachtsgebieden. Denk hierbij aan:

 

Vastgoed

Als woordvoerder namens of mediator tussen vastgoedeigenaren en ondernemers neemt de Centrummanager regelmatig plaats om tot oplossingen te komen, vaak met een positieve uitwerking voor beide zijden van de tafel. Samen met de vastgoedeigenaren werken we aan het verbeteren en behouden van de merkwaarde en uitstraling van het gebied, waardoor het vastgoed ook haar waarde behoudt.

De term 'kernwinkelgebied' lijkt te verdwijnen, omdat dit een te monofunctionele gebiedsafbakening is. Retail zal zich nog meer concentreren op unieke plekken, ook buiten of aan de rand van binnensteden. Denk aan waterfronten, stationslocaties, parken, pleinen, invalswegen en industrieel erfgoed – de locaties waar ParkTrust aan werkt!

Gemeente

Ook voor de plaatselijke overheid is een gezond winkelgebied van belang. Daarom zetten we ons bij Centrummanagement in om in goede samenwerking met de gemeente kansen en verbeteringen door te voeren en de basisvoorzieningen te waarborgen. Hierbij streven we naar flexibiliteit in beleid en regelgeving om rigide denken met betrekking tot bestemmingen en dergelijke te vermijden.

Bovendien is de bereikbaarheid en uitstraling van het gebied vaak het resultaat van een co-creatie tussen ondernemers en de gemeente. Er ligt dus werk aan de winkel.

Kans- en verbeteronderzoek

Meestal start ParkTrust met het uitvoeren van een kansen- en verbeterpuntenonderzoek. Dit is een realistische inschatting van de huidige situatie en een inventarisatie van wensen en omissies, om zo tot een gedegen visie en daaropvolgende advisering te komen.

Een toekomstbestendig centrum is van levensbelang voor de totale lokale economie. Er is veel vraag vanuit ondernemersverenigingen, gemeentes, lokale ondernemers en vastgoedeigenaren naar een vernieuwde aanpak en naar mensen die zo'n aanpak succesvol weten uit te rollen; de Centrummanager én de organisatie om deze persoon heen.

ParkTrust gaat graag in gesprek om te kijken wat we voor uw winkelgebied kunnen betekenen.

Centrummanagement richt zich op alle facetten van veiligheid en dienstverlening ten behoeve van ondernemers en hun bezoekers op bedrijventerreinen en in winkelgebieden door heel Nederland. De doelstelling is om voor overheden, eigenaren, stichtingen en/of individuele gebruikers een meerwaarde te creëren en te ontzorgen.

ParkTrust gaat graag in gesprek om te kijken wat we voor uw winkelgebied kunnen betekenen.

De Meent, Papendrecht
Mijn naam is Debby en ik heb de afgelopen jaren als filiaalmanager gewerkt op WinkelPark de Meent.
Ik vond het altijd fijn dat ik met mijn vragen buiten de winkel terecht kon bij 1 persoon. Ik werd niet van het kastje naar de muur gestuurd. Er was altijd 1 aanspreekpunt en dat was de Centrummanager. Hij was altijd bereikbaar. En zo niet? Ik sprak zijn voicemail in en kreeg al snel een belletje terug.

Wat ik ook fijn vond is dat er elke maand een nieuwsbrief naar de ondernemers werd gestuurd. Hier stond precies in wat er aan evenementen plaats vond, zodat we wisten dat er meer drukte zou ontstaan (waardoor ik mijn personeelsbezetting op tijd kon aanpassen) 

Ook werden er data bekend gemaakt van vergaderingen. We werden met zijn allen up-to-date gehouden. En had je een klacht? Overlast van iets? Vuil wat overal maar werd gedumpt? Boodschappenkarretjes die altijd maar overal werden neergezet of fietsen die niet op de juiste plaats werden neergezet? Overal werd direct actie op ondernomen. Hierdoor bleef het centrum altijd schoon, fris en opgeruimd voor het winkelend publiek. Doordat de Centrummanager ook nauw in contact staat met de gemeente en vastgoed kon hij mij altijd vertellen bij wie ik moest zijn of wat ik kon doen. Hij ontzorgde waardoor ik me kon focussen op mijn winkel. Buiten de winkel werd alles geregeld. Tot aan de gezellige bloemen en versieringen toe in het centrum. Alles om het winkelend publiek het naar hun zin te maken met als doel herhalingsbezoeken te creëren en het centrum op de kaart te zetten



Schoon, heel en veilig.

Parkmanagement is een manier om de kwaliteit van bedrijventerreinen in stand te houden of te verbeteren. Parkmanagement bevordert het in stand blijven van de kwaliteit van de openbare ruimte en daarmee de waardevastheid van het vastgoed. Ook maakt gezamenlijk beheer kostenbesparing mogelijk.